Freja

Tänkte jag skulle slänga in ett inlägg så man inte hamnar i en alltför stor bloggsvacka.

I helgen så for vi till Sthlm, men jag återkommer om det i ett annat inlägg.

Blev inspirerad av en viss Christin som är duktig på att blogga och uppdatera om sin son så jag tänkte jag skulle göra en liten update om Freja.

Freja blir 1.5 år den 29 oktober. Sjukt bara det. Innan man vet ordet av så fyller hon väl 2 år.

Hon är inne i en grymt bra period vad gäller sömn. Antar vi har dagis att tacka för det. (ja jag säger dagis och det tänker jag fortsätta med) Hon somnar utan protest själv i sitt rum mellan 19 och 20 på kvällen. För att sedan göra morgon kl 8. Got to love that🙏🏻 Hon blir väl antagligen så slutkörd mentalt och fysiskt på dagis så hon däckar direkt.

Något vi troligtvis har dagis att skulle på dock är att hon har börjar knuffas och slå sin vänner för att få som hon vill. Innan skrek hon bara, men nu har hon börjat blivit riktigt elak. Antar att det är lite så det funkar på dagis. Slåss för att överleva. Detta är dock såklart något vi inte tolererar så ja det är väl nu den riktiga uppfostran kan börja.

Freja har även å andra sidan blivit väldigt kramig och pussig och så himla mysig emellanåt. Saknar henne på kvällarna när hon lagt sig.

Hon förstår sjukt mycket. Man ber henne göra saker som att stänga lådor och slänga sopor. Hämta nallen eller sätta på sig skorna. Så gör hon det. Jag har inte riktigt fattat att hon fattar så mycket haha. Talet är det väl dock ingen framgång i. Självklart pratar hon Frejiska men tyvärr ingen som förstår. Men det släpper väl när som helst det också när man minst anar det.

Frejas upp 5 just nu
1. Stenar. I alla storlekar.
2. Skor
3. Duplo lego
4. Bilar
5. Äta (finns ingen botten)

Vet inte om detta är så intressant för er att läsa. Men för oss i framtiden är det det iaf.

1 Christin:

skriven

Jätteroligt läsning 😘 Lilla frejson 💕💕

Kommentera här: