Första värken 2015

Utan att skriva en hel förlossningberättelse igen (den finns under kategorin Freja) så vill jaga bara minnas tillbaka för två år sedan när mitt värkarbete startade. 


Inatt runt midnatt så startade det alltså. Så dum tid. Ingen sömn. Och eftersom det dröjde 48 timmar innan Freja kom ut så betydde det alltså att jag var utan sömn i minst 60 timmar. (Från söndag morgon till onsdag natt/morgon). Möjligen att man lyckades få in några powernaps på några minuter mellan värkarna haha.

Så sjukt hur jag lyckades genomgå en hel förlossning utan sömn. Det är ju som många säger. Ett maratonlopp. Men all förväntan och lycka hjälpte ju till. Jag älskar iaf min upplevelse. 

Nu är jag iaf återigen lite skraj för nästa förlossning. Jag menar det går ju absolut inte att jämnföra med den första. Blir ju nästan som om det vore första gången igen. Man vet ju inte alls hur det kommer gå. Men jag är iaf sjukt taggad. Hatar att vara gravid men jag älskade att föda barn iaf. Hoppas jag kan säga samma sak efter denna gång;)

Här har ni en fin bild från första natten med värkar. Helt glansig kanonkula, med knappnaveln och lite bristningar. Leopardoutfiten knäcker ju. Haha. Helt omedvetet måste jag tillägga 😂

Kommentera här: