Årsresumé för 2016

Hej 2017.

Nu tänkte jag äntligen ta tag i detta blogginlägg. Efter lite påtryck från den ena och den andra så måste jag nu få iväg detta blogginlägg. Kommer känna mig lättare efter det också haha :)

Hände ju en del förra året också. Så kan va kul att gå igenom allt lite snabbt.

Januari

Startade året med dop för Lykke och även babyshower för Milou som fortfarande hade lilla Harry i magen.

Sen var det dags för prov av brudklänningar :) Tog med mig Emma och Mamma till Stockholm (farmor hakade på också). Besökte först en butik där dom har sånna där superfina och superdyra klänningar. Andra besöket var hos Matildas fest. Där jag då beställde min klänning. Man fick designa sin klänning och jag blev sjukt nöjd. Bättre kunde det inte bli :)

Mitt i detta så börjades den värsta förkylningen jag någonsin vart med om. I sama veva fick Freja öroninflammation och det va verkligen så synd o henne. Stackars oss. Och Daniel som fick ta hand om två sjuklingar.

Februari

Vi skrev på kontraket på vårat hus. Mossvägen here we come!

Harry kom till världen

Mars

Hände inte mycket denna månad. Förutom att vi skickade ut inbjudan till bröllopet. Nervigt och kul :)

April

Babyshower i Södertälje för Christin.

Freja lärde sig gå!!!

Vi flyttade in i huset. ÄNTLIGEN!

Freja fyllde 1 år.

Ganska häktist månad. Hennes födelsedag spenderades hemma i huset (som hade en toalett som var mitt i renoveringstaget), med alla vänner och massa släkt!

Maj

Freja fick sin förskoleplats. Vi provsmakade bröllopstårtor. Baltider för Daniels kusin Louise.

Juni

Månaden började bra med att Chirstin och Pontus fick sin son Vilgot.

Jag började även få hem lite roliga paket med lite ledtrådar osv. SPÄNNANDE!

Louise tog studenten.

Firade midsommar hemma i huset med massor av goda vänner.

Juli

Juli startade med dunder och brak. Den bästa möhippan man kan skåda. Lekar, alkohol, dans och sång. Samt pardans med Alexander Svanberg såklart ;)

Daniel hade även han sin svensexa. Mycket snygg man har man;)

Vi var på sommarens första bröllop. Linn blev en Hyttmark.

Augusti

Månaden vi väntat på.

13 augusti gifte vi oss. Tillsammans med nära och kära hade vi bästa dagen i våra liv. Om ni vill läsa mer om dagen så har jag massor med inlägg under kategori bröllop.

Vi åkte även utomlands. Till Kreta. Tillsammans med mamma, pappa och Theo. Man var ganska orkeslös efter bröllopet. Dock var inte Freja det. Så det var lite irritation, blandat med underbara stunder. Men overall så skönt och kul att få åka iväg med familjen.

September

Dop för lilla Harry boy. Kräftskiva och annat mys. Innan det var dags för mig att återgå till jobbet.

Oktober

Ännu ett dop. I Södertälje för Vilgot. Samtidigt en liten miniweekend i Sthlm.

Dunderutekväll med massa härliga brudare. Halloween hemma och på jobbet.

November

Maskeradfest hemma i huset med alla tokiga vänner.

Bröllop nr 3 för detta år. Nere i Växjö denna gång. Så jag och Daniel passade på att ta en liten weekend bara han och jag :)

December

Sjukt mycket jobb. Jul med familjen hemma på Mossvägen.

Utgång på juldagen med Kristian och brudarna. Sen ett nyårsfirande med Christin och hennes familj. Lugnt och supermysigt. Bra start på året.

Långt ifrån det bästa inlägget jag gjort. Har ingen koll eller ordning på mina bilder. Så fick bli gamla godingar från instagram. Ville bara få detta gjort, så kan jag nu börja blogga som vanligt.

Men 2016 var som sagt ett mycket händelserikt år. Tycker tidningsartikeln säger mycket. Sa det till Daniel. Tar vi oss igenom detta så klarar vi allt;) Så nu är man gift kvinna, med en 1.5 åring och hus.

Det bästa var by far bröllopet och kort därefter möhippan. Bästa dagarna i mitt liv.

Nu ser vi fram emot vad 2017 har att erbjuda. Jag har inte satt några mål eller så. Nämnde i förbifarten att jag skulle försöka ta fler promenader. Tror dock jag får ta tag i det när det blir lite mildare väder ute;) Jag är ingen promenadmänniska. Så det måste iaf få bli litte bättre väder. Sen kan jag väl försöka vara snällare. Haha. Nä men det blir ju mycket vardagstjaffs här hemma. Ni vet! Tvätt, disk, matlagning osv. Så vi får försöka sammarbeta mer. Det har faktiskt gått riktigt bra hittils :) Har fått upp intresset för matlagning nu och hoppas verkligen det håller i sig.

Men nu så. Då var dett blogginlägg gjort. I´ll be back!

Kommentera här: