Hudvårdsrutiner

Jag är så glad att jag äntligen fått bukt på min torra hy. Hittat en perfekt kombo som funkar bäst för mig och min hy.

Här är jag efter en heldag. Lite trött och lite kakig och torr. Men ändå helt ok för att vara jag;)

Steg 1
Av någon anledning ogillar jag att använda ansiktsrengöring där det krävs vatten haha. Det blir bara så blött och så tar det sån tid innan huden är riktigt torr och man kan smörja in den. Jag har nu hittat denna produkt från Lumene. Man använder bara detta på en bomullspad och rengör hela ansiktet plus ögonen. Tar bort allt sjukt bra. Recommend! Detta gör jag varje kväll. På morgonen endast om jag känner att det behövs #lat ;)

Steg 2
På kvällen använder jag alltid serumet så det får jobba ifred utan smink under natten :) Efter det använder jag ibland aloe dagkrämen. Men är inte jätteförtjust i den så använder oftast decubal. Man känner verkligen hur återfuktad huden blir direkt. Vet inte om det är meningen att man ska ha den i ansiktet. Står inget men för mig funkar den :)

Steg 3
Detta steg är bara något jag använde ibland. Glow serumet får lumene får en att känna sig sjukt fräsch. Den brukar jag använda ibland under dagtid då jag vill känna mig lite extra glowy. Sen har vi återigen favoriten. Glamglow. Just denna för återfuktning. LOOOOOVE!

Sen en liten extra punkt. Hudkräm. Denna fick jag av Daniels mamma. Från Polen. Så mer än så vet jag tyvärr inte. Mer än att den återfuktar grymt bra. Luktar typ inget. Som doftfri tvål haha. Men så bra:)

Här har vi resultatet av kvällens rutin. Sjukt glansig och härlig. Haha. Inga ögonbryn och trötta ögon. Men sjuuukt mjuk och återfuktad. Nu är jag på jakt efter den perfekta kombon till mitt hår som också är sådär torrt och frissigt:)

Kommentera här: