Trebarnsmorsa

Fy fan va jag är slut!!

Igår morse kom brorsan hit och droppade av Anastazja för han behövde hjälp med barnvakt. Av olika anledningar. Han åkte iväg och jobbade. Jag drog iväg en sväng till bvc med Henry. Daniel var hemma med stortjejerna samt Lykke och Markus. När jag kom tillbaka var det såklart fullt ös. Freja var dock lite småfebrig så såklart lite gnälligt från hennes sida. Kl 14 började Daniel jobba så då var jag ensam med tre barn alltså. Och eftersom Freja va lite hängig till och från hela dagen så höll vi oss inne. Men blir lite galen av fyra väggar haha. Men det gick väl bra ändå. Runt halv nio så däckade alla i soffan.

På det igen idag. Jag var ju borta större delen av förmiddagen. Men sen var jag återigen ensam med tre barn. Freja var piggare utan feber idag så dom fick klä på sig och gå ut och leka lite. Varade dock max en halvtimme. Freja har blivit så elak. Allt är hennes och hon skriker och gnäller om allt. Sen lektes det på riktigt bra faktiskt när dom kom in. Självklart hög ljudnivå osv men det gick bra. Lite senare kom även Linn, Emilia och Lykke hit. Så då var det verkligen fullt ös:) När alla farit hem så var klockan mycket och det var dags att sova. Jag höll alltså på i iaf en timme för att få dom att sova. Anna var det inga problem med. Hon låg snällt i sängen. Men Freja. Omg. Hon ville bara leka och stojja. Dom fick sova i samma rum först men var tvungen att dra över Freja till hennes rum. Då blev hon galen. Haha. Gav henne en sista chans med Anna och jag var verkligen stenhård. Ville inte höra ett knyst från deras håll. Höll på att bryta ihop. Men tillslut somnade dom. Och Henry. För han var ju vaken och trött under denna timme också..såklart.

Alltså barnen var för sig är ju absolut inga problem. Men Freja blir faktiskt skitjobb i Annas sällskap. Sen är det ju det här med ljudnivån. Även fast dom är glada och leker så är det ju ständigt högt ljud. Så nu ska jag verkligen försöka lägga mig i sängen och somna i tid.

Niclas och Daniel jobba ju sent både igår och idag. Imorgon bitti ska Anna tillbaka till förskolan så då är det tillbaka som tvåbarnsmamma.

Men även om det varit skitjobbigt och underbart när man ser dom ha så kul tillsammans. Så känner jag mig fett stolt. Lagat mat, toalettbesök, bebis, bråk, städning osv har jag klarat av..ensam :) Hejja mig. Nu behöver jag belöning. Typ semester 😄




Kommentera här: