Kreta

Varning för bildbomd!

Ska försöka knåpa ihop ett inlägg nu om Kretaresan. Så man inte glömmer det ;)

Kl 3 på natten satte vi oss i bilarna. 14 pers mot Arlanda. Hela min familj och Daniels.

Flygresan fick ganska bra ändå. Freja har myror i benen, men absolut godkänt.

Väl framme så hade jag fixat transfer privat via Hoppa. En egen buss bara för oss. Sjukt smidigt. Skönt att slippa vänta på andra människor samt att slippa andra hotellstopp. Framme på hotellet så hann vi med lite sol och bad innan middag och Sverigematch. #förlust. Men en mysig första kväll iaf.

Söndag, måndag och tisdag kom och gick. Sol och bad. Middag på kvällen. Inklusive middag på hotellet där vi dukade långbord och käkade hämtmat. Plus att vi spelade Bingo. Mamma och pappa hade alltså tagit med sig en liten tombola. Haha. Så sjuka.😂

Här kommer alltså en hel drös med blandade bilder.

På onsdag och torsdagen hyrde vi bilar. På onsdagen så åkte vi till stranden i Marathi. Så sjukt mysigt ställe. Smal liten strand, med grundt vatten och helt sånt stilla vatten. Väldigt barnvänligt. Älskart. Finns även klippor man kan hoppa från. Så klart och fint vatten:)

På torsdagen blev det lite mindre barn och pensionärsvänligt. Vi ungdomar tog bilarna och för upp i bergen till Seitan Limani. Uppåt uppåt uppåt. Tills vi kom till ett stup. Som det kändes iaf. Tänk dig du kör på en väg och framför dig ser du havet. Flera hundra meter ner. Dit ska du. Känns som vägen ska försvinna och du kör rätt ut i himlen. Men ner åker man på en smal jäkla serpentinväg. Brant och sjukt tvära svängar. Plus ings räcken såklart. Ner kom vi iaf. Efter ett möte med en BUSS. Idioter 😝 Man kände verkligen ayg man levde. Fick sånna hemska bilder på vad som skulle kunna hända. Uscha. Ner kom vi iaf. Men framme var vi ej. Pakerade bilen vid ännu ett stup för att sedan påbörja bergsklättring ner. Till en början en enkel färd. Men i slutet är det alltså stup rätt ner bara cm från där man gick. Hyffsat lätt bergsvägg att hålla i, men absolut inte perfekt. Sjukt läskigt. Lön för mödan fick vi iaf. Vilket paradis. Klarblått vatten, inklämt där mellan bergsväggarna. Vi tog oss ett dopp och njöt av omgivningen innan det var dags att ta sig uppåt igen. Vilket var så jävla jobbigt. Flåsade som en flodhäst (?). Otränad ja. Bilfärden uppåt var nästan läskigare. När man är van med automat så var det lite oroväckande med manuell bil. Men hem kom vi. Ett äventyr rikare.

Den sista tiden såg lila ut som innan. Sol, bad, minigolf, lite shopping och mat. Sen en stycke flygfärd hem. Som inte var lika godkänd. Henry var övertrött och vägra sova. Freja hade myror i brallan gången tusen. Samt hade hon proppat in godis i munnen vilket resulterade i kväljningar och en liten spya i Daniels knä och en Henry som väljer att bajsa precis när vi ska börja landning då man absolut inte får gå på toa. Ja ni kan ju gissa att vi var ganska trötta när vi kom hem.

Det var alltså hur veckan såg ut. Men hur kändes den. Sjukt intensiv. Kombon fjorton personer plus två småbarn var inte bra. Logistiken med att prata ihop sig med alla och försök till att inte irritera sig på någon. Sen att ta hand om två barn som såklart kräver sitt. Kan ju inte påstå att det var en riktig härlig semester. För oss var det iaf inte en bra kombo. Jag är fortfarande sjukt slut efter resan och då är det måndag idag och vi kom hem i lördags ;) Once in a lifetime såklart. Kommer ju inte ske igen så det är ju häftigt att vi lyckades med detta. Heja oss :)

Hotellet var bra. Men ett stort minus var att dom lyckats boka in oss. Alltså en barnfamilj i ett rum som kräver att vi måste gå uppför ca 20 trappsteg. Alltså hur tänkte dom där? Fick ju bära barnvagn minst två gånger om dagen upp och ner. Nej jäkligt dåligt tänkt där av dom. Och då bad jag tom om att byta rum redan första dagen. Men det var fullt. Såklart. Sen även att vi bodde i en tvårumslägenhet som kändes sjukt trång. Inte konstigt. För tex Emma och Addes enrummare var lika stor som våran. Men kändes då såklart mycket luftigare och större. Så nej. Rummet var jag så sjukt missnöjd med och jag har aldrig varit den som klagat på sånt förut.

Betyg på resan. G 😝 Vi överlevde och är ändå glada att vi åkte iväg. En erfarenhet rikare liksom. Nu ska vi njuta av semestern här hemma i Sverige. Blir fint det. ❤