Vagnrecension Cybex Balios S

Nu tänkte jag recensera nya vagnen. Vi har alltså införskaffat oss en cybex balios s. Inköpt på barnvagnsbutiken i Sandviken :) Mina kriterier var..

1. Skall gå att vända åt båda håll.
2. Ta hyffsat lite plats i bilen.
3. Lättkörd.
4. Snygg.

Hur sjukt att jag nu lyckats prickat in alla dessa kriterier.

Henrys recension. So far. Han älskar verkligen att åka med i den. Han sitter så bra och upprätt. Sjunker inte ihop nånting. Förutom när han själv väljer att slänga upp fötterna på bågen. Han har inte provat sova i den än. Men det ska nog inte vara några problem. 



Så ja balios s är alltså en sittvagn som går att vända åt båda hållen. Fotstöd finns om man har den framåtvänd. Vi kommer såklart använda den bakåtvänd ett tag till:) Man kan även köpa till en liggdel om man vill ha den från start liksom. Samt adapter så man kan ha babyskydd i :)

Den har en vanlig sittdel och typ fullt liggläge. Tillräckligt för att jag ska vara nöjd med det iaf. Fotstödet går även att reglera såklart.

Det som är typ bäst med denna vagn är nog sufletten. Sjukt grym. Det finns liksom en dragkedja bak på sufletten som gör att man kan förlänga den ännu mer. Vilket gör att när Henry ska sova tex eller om det bara är mycket sol så har han skydd över hela sig typ. Finns ett titthål/lufthål uppe på också.


Den här så att säga en flipflop vänlig broms. Man låser och låser upp genom att trycka nedåt. Varukorgen är alldeles lagom. Får plats med en hel del faktiskt :) Handtaget kan justeras i miljoner olika lägen. Det sköna är att man kan göra det samtidigt som man kör den. Snabbt och smidigt:)

Sen så är det så sjukt skönt att den tar så lite plats i bilen. En sån rejäl vagn men ändå så liten. Förra vagnen tog upp hela bagageutrymmet. Nu har vi provpackat tillsammans med två resväskor plus en liten resevagn och det blir inga problem :) Den fälls enkelt med en hand och lika när den fälls upp.


Körkänslan då? Omg ja. Den är underbar. Så sjukt enkelt att köra runt med. Mjuk i körningen liksom. Har inte provat med Freja i. Men kan inte tänka mig att det blir mycket jobbigare. Man tar sig lätt förbi hinder, uppför trotoarkanter osv. Det enda jag är ovan med är att den är lite bredare vid bakhjulen än våran förra vagn. Så jag råkade köra in i lite klädställningar idag när vi var iväg och shoppade. Men det är ju såklart en vanesak:) Igår när jag provkörde den så körde vi här bakom huset på en stor gräsplätt. Alltså lite offroad. Inga problem. Klart den hoppade och hade sig men jag hade inga problem med att köra den. Mer offroad än så blir det ändå inte för oss haha.

Sen är den ju förjävla snygg. Jääääs! Kan verkligen rekomendera denna. Nu är inte jag någon vagnexpert som provat massa vagnar, men denna måste än då ligga i topp på allas vagnlistor kan jag tycka :)


1 Mohanad:

skriven

Vill fråga om du har använt någon åkpåse på vagnen, om du gjorde det så hur känns det? är det fortfatande enkelt att fällas ihop medan åkpåsen är på?
Vagnen har inte fotsack så va gjorde du i hösten, vinter och vår? räcker det med filt då?

Svar: ursäkta sent svar. Vi har haft åkpåse från petite cherie. dock går det inte så jättebra att fälla vagnen då. vår och höst har vi bara haft filt. om det nu behövs. sonen har oftast rejält med kläder istället :)
Frida Thelén

Kommentera här: