Hej måndag

När det väl blir sol så får man en härlig förkylning. Jag orkar inte. Klart jag skulle kunna ta mig ut, men jag orkar inte. Freja har också varit förkyld över helgen och Henry har hostat en hel del. Vi har verkligen gjort så jäkla lite de senaste dagarna. Jag jobbade ju i lördag, men sen dess har jag varit däckad. 

Det märks på Freja så tydligt att vi varit inne mycket. Hon är hemsk. Jag orkar inte med hennes utbrott och mitt tålamod är obefintligt. Det är krig här hemma mellan mig och Freja. Jag är stenhård. 3-års trotsen är ett faktum. Hon har så mycket känslor nu. Grinar för minsta lilla. Lyssnar absolut inte. T.ex. så kan hon be om en macka, man säger "ja du ska få en macka". Då börjar hon skrika, grina och tjata om att hon ska ha sin macka. Hon hör absolut inte vad man säger. Men ja vi är väl förhoppningsvis inte ensamma om att ha en galning hemma. Får hoppas det går över snart. Och att jag blir frisk så jag orkar hitta på något med henne. Hoppas det fina vädret håller i sig bara:) Nu är hon tillbaka på förskolan iaf så hon får leka av sig medans mamma kurerar och pappa jobbar.

Man kan inte annat än bli lite avis på Henry. Freja är så underbart snäll mot honom. ♡

Kommentera här: