Henry 7 månader

Den här månaden flög verkligen förbi. Han blev ju nyss 6 månader. 

Henry kan numera mer eller mindre sitta helt själv. Jag vågar inte rikigt lämna honom ensam för då finns risk för faceplant. Han har nu börjat rata att ligga ner så sitta upp är favoriten. Han har börjat åla sig fram på golvet ockdå. Jag vet inte riktigt hur. Men lämnar man honom på en fläck så hamnar han någon annanstans efter en liten stund.

Han är ett riktigt matvrak. Vi har även märkt av att han gärna vill pilla och ät själv med händerna. Så jag har börjat ge hela bitar banan bl.a. (i rätt storlek och form). Jag önskar jag vågade gå all in på blw tekniken. Men jag backar lite där.. mest kanske för att Daniel är den som säger emot iofs ;)

Han börjar få ett humör. Blir skitarg om han har tråkigt och inte får uppmärksamhet samt om han är hungrig och man är långsam med maten. Men vem blir inte sur då ;)

Han gillar att snacka med munnen och tungan och skrattar när man härmar honom.

Han ligger lite efter i utvecklingen om man jämför med Freja i samma ålder. Hon kunde sitta helt själv och var på god väg att lära sig krypa ;)

Han är fortfarande helt tokkär i syrran. Skiner upp så fort hon är i närheten. Han är även kicklig. Mest under fötterna och vid halsen. Han kiknar av skratt när man kollar honom där.

Mina smeknamn till Henry är "Henke" "Hänki Pänki" "Skrutten". Haha Henke kan väl vara bland de fulaste namnen men de är lite kul;)

Det var allt jag kom på här och nu. Här är bilder från dagens photoshoot. Min lilla polack! 😍


Kommentera här: