Listor listor listor

Är det något jag måste rekommendera så är det att skriva listor. Jag älskar att skriva listor och framför ally stryka över punkter på listorna. Jag skriver lista när jag packar, inköpslistor, planeringslistor, to do listor. Just nu har vi två listor på kylskåpet som har med hemmet att göra. En kortsiktig lista och en långsiktig (som tex måla huset). På den kortsiktiga listan så finns saker som man alltså kan göra klart under en dag. Den här listan var faktiskt dubbelt så lång i början av veckan så har redan gjort en massa. Blev lite paus där pga min nacke. 

Men ja do it. Att få ur alla måste och sånt man vill göra ur hjärnan och ner på papper hjälper så mycket. Det är ju så mycket annat som ska få plats i huvudet så det är ju skönt att få väck några saker ;)

Kommentera här: