Ofrivilligt dopp... eller?

Ja idag har då Henry levt på den farliga sidan. Vi var hemma hos mina päron mefans Freja var på dagis. Henry fick prova sin nya uv-dräkt som satt som ett smäck. Vi badade och lekte hej vilt i poolen. Henry älskar verkligen att bada. Som han plaskar. Vi övade även på saker från babysimmet då vi har missat två omgångar. Bl.a hopp från kanten (Jag håller i honom) samt dyk (ett litet dopp under ytan). Nu kommer vi till äventyret. Henry sitter på kanten. Jag håller min hand bredvid för att vara beredd om han får för sig att falla framåt. Jag vänder mig om till mamma som ligger i poolen. Tror ni inte på fan då att Henry faller i. På ett ögonblick var han i från topp till tå och på en sekund var han uppe igen. Han var alldeles chockad stackarn. Lite kallsup såklart och rädd blev han nog. Men efter några tårar och harklingar så var han back in business. Här är jag verkligen glad att vi har varit iväg på babysim. Nu vet jag ju inte om han blundade och hade stängd mun när han föll i. Men han är ändå van att vara under vatten. Dock såklart inte att dyka från kanten🙈 Jag tror dock att han medvetet föll framåt. Men att han såklart inte förstod konsekvenserna av hans agerande. Lillpysen.

Jag har aldrig och kommer såklart aldrig lämna mina barn utan uppsikt och efter detta så här jag ännu mer förståelse för hur jäkla snabbt det kan gå. Läskigt var det och man får så dåligt samvete. Men jag behöll lugnet. Säkert därav Henry blev lugn så snabbt också.

Min lilla vattuman. Efter detta äventyr tog vi oss en liten promenad för att sedan hämta Freja på dagis och badandet fortsatte.

Nu ser jag faktiskt fram emot lite svalare dagar!


Kommentera här: