Promenad på egen risk

Det blir alltid lite tokigt när Daniel jobbar eftermiddag och jag ska hämta Freja från dagis kl 16. P.g.a. att Henry gärna vill sova just då. Jag tänkte då att jag idag skulle testa på att promenera till dagis och sedan hem med Freja och på så vis kunde Henry sova i vagnen. 
Först och främst gick jag i god tid vilket resulterade i att jag gjorde ett stopp hos päronen innan jag hämtade Freja. Det var inte en god idé tydligen. För Henry vaknade under tiden jag var där. Så han sov kanske max i tjugo minuter sammanlagt. Tillslut gick vi och hämtade Freja och började sedan vandra hemåt. Jag har alltså en singelvagn samt att jag ej äger en ståbräda. Så detta var en stor chansning. Även om det bara tog en kvart för mig att gå skulle det ju ta brutalt mycket längre med Freja i släptåg. Och jag visste inte heller om hon skulle orka. Haha.

Men det gick så bra. Lyckades jag bara distrahera henne med roliga saker på vägen så glömde hon bort att det var jobbigt. Det tog ca 35 minuter inklusive ett litet stopp på vägen i några minuter för lite snick snack med en mammapolare. Absolut godkänt enligt mig. Detta är nog inget jag kommer köra med varje dag. Ska skaffa en ståbräda så kanske det händer oftare ;) Sen ska jag se till att promenera hela tiden så Henry kan sova längre;) Han är lite trött och gnällig nu.. Så sömnen hade behövts.




Kommentera här: