Vecka 30

29+3 för att vara exakt. Idag var jag till barnmorskan för en rutinkontroll. Vägdes, tog blodprov, lyssnade på bebis och mätte mage.


Jag har gått upp 9 kg.
Järnvärdet ser bra ut. Vilket känns skönt då jag slarvat med järntabletterna. Mår skit av dom. Sf-måttet låg på 28.

Allt såg ut precis som med Freja denna vecka. Jag trodde magen skulle vara större, men icke. Tror nog det känns så för att jag fick mage tidigare denna gång. Han sparkar på för fullt. Rätt in i apparaten så vi körde alla kickar när vi skulle lyssna på hjärtat.

Känns super att allt såg bra ut då jag emellanåt mår som skit. Sjukt tungt nu och har så svårt att röra mig, speciellt när jag ska sova eller försöka hitta en skön ställning i soffan. 

Denna vecka jobbar jag även heltid vilket betyder 10-18. Det går bättre än jag trodde, men här verkligen försökt sitta ner så mycket det går för det blir verkligen tungt och jobbigt emellanåt.

Lite illamående har börjat komma tillbaka och halsbränna.

Jag känner mig så färdig med att vara gravid. Men han får gärna stanna fem veckor till iaf och tjocka på sig :)

En bild från när man skulle på fest och kände sig fräsch och en från en heeelt vanlig dag på jobbet(idag).

Kommentera här: