Uteverksamhet

Ja nu har vi i lyckats ta oss ut i snön några dagar. Jag och Daniel är väl inga stora friluftsfans så därför känns det extra bra när man tagit sig ut. För barnens skull såklart. Så ja vi va ju som sagt ut på julafton. Sen igår tog vi oss ut på gården och byggde snögubbe och idag for vi iväg och åkte skridskor. Eller Daniel och Freja åkte. Jag och Henry åkte på skorna. Henry var en riktig hejare på att promenera på isen. Drog iväg utan problem. Frejas skridskoskills blev bättre allt eftersom. Först var hon helt stel och kunde inte ens stå på fötterna. Men tillslut kunde hon ta sig upp från sittande och snurra ett varv. Helt själv. Känns bra att vi kommer iväg och tränar på att åka. För jag minns att när jag skulle åka skridskor med skolan så var det bara ångest då jag inte kunde åka bra alls. Så jag hoppas Freja kan lära sig åka hyffsat bra tills i framtiden.







:)







Kommentera här: