Vaccination

Idag for vi till bvc jag och Henry. Först en vanlig väga mäta koll.

8650 gram
73.3 cm lång 

Lång smal kille har vi. Inte så stor skillnad mot för Freja. Men hon var lite mer kompakt ;)

Sen snackade vi lite säkerhet och hon kollade ögonen på honom och lite annat snack. Sen var det dags för spruta.

Mässlingsprutan tas vanligtvis vid 1.5 år. Men eftersom vi åker till Kreta om en månad och man får ta den från att dom är 6 månader så valde jag att ta det säkra före det osäkra. Han kommer dock behöva ta om den igen dom vanligt vid 1.5 år.

Men oj va impad jag blev. Jag hade Henry i knät och höll i hans händer medans sköterskan tog sprutan i låret. Inte ett ljud från Henry. Han tittade på henne och sedan på benet. Typ "jaha och vad tusan håller du på med". Haha. Lite nöjd mamma ;)

Nu håller vi tummarna att han slipper biverkningar. Kan dröja ett par veckor innan dom kommer isf. Feber och så. Idag har han iaf kört på med sitt vanliga jag. Svalkat sig hos mormor och morfar också. Härligt!



Kommentera här: