Stockholm


Igår for vi till Sthlm och naturhistoriska riksmuseet. Superhärligt ju. Båda barnen skötte sig exemplariskt. Och för att komma från mig som ofta ojar mig över hur dryga dom är så är det helt ärligt. Inte nå gnäll eller tjaffs över huvudtaget. Henry satt snällt i vagnen och sa inte ett ljud. Freja sprang runt hejvilt och kollade in allt. Dock näääästan på gränsen att det var tråkigt då hon gärna villa integrera mer med sakerna. Trycka på knappar och sånt ni vet. Men helt klart så värt att åka dit. Gratis också ju. Hur bra?:)









Efter ett par timmar så åkte vi vidare till min kompis Sofia och hennes kille som fick en son i somras. Huuuuur snäll och mysig som helst. Bara hängde med och så nöjd. Önskade verkligen att dom bodde i Sandviken så man kunde ses oftare. 😍 Vi åt god mat, äppelpaj och snackade om allt. Henry vägrade sova sin eftermiddagslur så jag var lite orolig att han skulle bli trött och sur. Men han tyckte det var så roligt att upptäcka hemma hos dom så han spatserade runt och njöt. Ings tecken på trötthet. Och då åkte vi därifrån framåt nio tiden. Båda ungarna däckade snällt i bilen på två sekunder. Härligt.

Jag måste verkligen försöka njuta mer av dessa perioder när barnen är på gott humör. Det är guld. Ta tillvara på tiden liksom. Och hitta på saker som man kanske annars drar sig för när dom är inne i någon gnällperiod. Myshelg har det varit iaf :)

Kommentera här: