Henrys inskolning

Ja nu har vi haft en inskolningsvecka med Henry. Mvg på den ändå. På måndagen gjorde vi ett litet besök. Pratade med förskollärarna och hälsade på barnen. Men eftersom vi redan känner till det mesta där så gick det ganska snabbt :) Tisdag och onsdag var jag där med Henry några timmar. Kände av stämningen. Lekte och åt mat. Henry höll sig mest nära mig.. Men allt eftersom så vidgade han sin trygghetscirkel. Han var iaf sitt vanliga jag. Vandrade omkring i sin egen värld ena sekunden och fly förbannad den andra när han inte kunde lyfta en stol över mattkanten😝

Igår (torsdag) var tanken att jag skulle lämna honom efter ett par timmar. Så jag gjorde mig beredd på gråtfest. Men jag kände direkt att det skulle gå bra. Jag sa hej då och gick och klädde på mig. Han grinade när jag gick. Men så fort han inte såg mig så slutade han. Sen när vi vinkade i fönstret så började han grina igen. Men fick ett sms senare att det hade gått över ganska snabbt. Han hade även ätit bra och det mest chockerande av allt. Han hade somnat på några minuter. Freja va ju helt omöjlig med det i början. Ni som känner Freja vet ju hur envis och energisk hon är. Men ja dom hade bara behövt säga att nu ska vi sova, så hade han myst ner sig och somnat😍

Idag körde vi en extradag 9-11. Bara för att träna in lämning. Alla andra rutiner fungerar så bra så. Samma idag. Grinade när jag sa hej då. Men så fort jag gick ut till hallen och han inte såg mig så hörde jag att han slutade. Sen när jag hämtade honom så berättade dom att det gått jättebra :)

Sjukt nöjd med denna inskolningsvecka. Med tanke på erfarenheten efter Freja så var jag beredd på att förlänga i skolningen om så behövdes. Men nu kör vi. På måndag börjar jag alltså att jobba på riktigt igen :)

Min stora fina kille. Mamman är stolt ❤




Kommentera här: