Sovrutiner

Känns som vi fått till våra sov/nattrutiner bra nu. Jag och Daniel har ju sovit i varsitt rum med varsin unge i några månader. Men vi kom till en gräns och kände att "nej nu vill vi sova tillsammans". Så vi flyttade in Henry i sitt rum i växasängen:) Det har gått riktigt bra. Vi har hållt i detta i ett par veckor nu och Henry har helt förstått poängen. Vid läggning så läser vi böcker och sen bökar han runt lite innan han tillslut ger upp och somnar. Det som är drygast är ju när Daniel jobbar em och jag måste lägga båda barnen. Tar liksom dubbelt så lång tid. Först Henry och sen Freja. Freja ligger i sin säng med telefonen under tiden jag nattar Henry. Men men. Brukar ta totalt 40-60 att natta dom båda om man gör det själv ;)

Freja vaknar alltid nångång under natten så nu har vi en madrass på golvet inne hos oss där hon får ligga. Så då har jag och Daniel fortfarande sängen för oss själva. Henry är lite till och från. Vissa nätter sover han hela natten i sitt rum och ibland kommer han in till oss. Så då får han ju sova mellan mig och Daniel. Men det går jättebra :) Sen sover vi till runt 7-8.



Ganska söta😍




Kommentera här: