London

Jadu var början man ens? Från början antar jag 😄

Torsdag morgon. Skittidigt (kl 4.30). Jag och Emma tar bilen till Arlanda. Parkerar och vandrar sedan in till gaten. Allt gick väldigt smidigt. Hade redan checkat in och fixat boardingpassen så bara att droppa av väskorna. Tog oss en liten frukost inne vid gaten innan flyget for.

Kl 9.30 lokal tid London så var vi framme :) Så nu var det bara att ta oss med tunnelbana till hotellet. Tog sin lilla tid då vi bodde på helt andra sidan stan. Men är man på plats i London så är man glad oavsett :)

Väl framme vid hotellet så fick vi droppa väskorna då vi va lite tidiga och rummet inte var färdigt. Men vi tog oss då en runda på stan för att se oss omkring :) Tower bridge var ju ett måste såklart haha. Sen vandrade vi även förbi Carnaby street och Picadilly cirkus👍🏻


Framåt sen eftermiddag så drog vi tillbaka till hotellet och bestämde oss för att käka kvällsmat där för att sedan göra tidig kväller. Ganska mör efter en lång dag :) 10 av 10 på maten på hotellet iaf 👌🏻

Sedan var det äntligen fredag. Dagen D. Harry Potter dagen 😍 Vi bestämde oss för det första att ta en rejäl frukost. En riktig English breakfast. Hur mumsigt. Titta bara :)

Kan inte minnas vad vi gjorde sen. Men vi vandrade väl runt lite innan det var dags att ta sig upp mot Watford och Harry Potter studios 😍

Som sagt kommer det ett helt eget Harry Potte tillägg. Den som väntar på något gott. Men kan ju säga att det ligger på min topp 5 av det bästa jag gjort i mitt liv. I fem timmar gick vi omkring där inne. Helt totalt fascinerad och imponerad och förälskad och lycklig. Sjuuuuuukt mäktigt ställe!!!


Så ja efter detta var det bara att åka hem till hotellet och sova gott.

Lördagen började med frukost på sängen. Den spenderas sen runt oxford och soho för en hel del shopping. Och ja när man är i London får man passa på att fynda på Primark. Blandad kvalité där inne såklart. Men jag kom därifrån med en hel del fina favoriter. T.ex. den gröna kjolen från dagen innan :) (den köpte jag första dagen)

Vi gjorde en vild chansning och kollade om det fanns nå musikalbiljetter inför kvällen. Och tur hade vi för det fanns finfina biljetter till Wicked. Emma bestämde då på plats att det fick bli min 30-årspresent i efterskott. Tanken var middag, men musikal klingade ännu bättre i mina öron 😍

Vi svängde förbi hotellet för att droppa all shopping och käkade där ännu en gång. Sen bar det av till Apollo Victoria teatre. Lite småstressade. Det var på håret att vi kom in ens hahaha;) Och WOWOWOWOWOWOWOW! Vilken föreställning. När sista numret i första akten spelades och var slut. Då kom tårarna. Alltså wowowowwowow. Så sjukt bra. Mäktigt verkligen! Nikki Bentley som spelade Elphaba är mina nya idol. Vilken röst.😍



Slutkörda såklart efter en dag men många steg. Däckade ganska bra när vi kom tillbaka till hotellet ;)

Söndag. Sista dagen hann vi med lite mer seightseeing. Buckingham palace på schemat :) Ritkigt varm och fin dag.







Sen tog vi vårat pick och pack mot flygplatsen. Åkte i god tid så vi skulle kunna hinna med att käka innan flyget gick. 

Resan hem gick väldigt smidigt också. Vi var nog hemma i Sandviken vid 23 tiden. Så återigen en lång dag och skapligt trött.

Men London får helt klart 10 av 10. Hoppas jag får möjlighet att åka dit snart igen. Fem års mellanrum är helt klart för länge!











Kommentera här: