Lång dag idag!

Idag har vi haft en dag med fullt schema. Eller ja det blev ett fullt schema allt eftersom :)

Efter att Daniel lämnat Freja på förskolan så tog jag med mig Henry till öppna förskolan på Sigridsgården. Supermysigt och Henry trivdes åter igen som fisken i vattnet. Älskar att se honom leka i sin takt utan att Freja ska störa;) Sångstund och snack med andra morsor :)


När klockan närmade sig 11 så åkte vi och hämtade Freja på dagis för att sen åka hem och äta. Daniel hade ju tomt hus så han hade ju absolut tid för att laga mat till oss allihopa;) Sen var det dags för Henry att sova. Andra dagen i rad som vi provar att Henry endast får sova en gång och det efter lunch. Det går hittills bra. Man märker självklart att han är trött. Inte att han blir gnällig eller så faktiskt. Men man ser det på honom och när han väl får sova så somnar han på två röda. 

Innan Henry vaknade så klämde vi in vårat lilla träningspasset och när han vaknade så åkte Daniel och jobbade och jag tog med mig barnen ut i trädgården. Henry tyckte det va lite klurigt att promenera runt i skor på gräsmattan. Men det var så mysigt så. Sandlådan blev favoriten :) 







Framåt em så kom Louise och Jonas hit för att gratta Henry i efterskott. Och typ direkt så kidnappar dom båda barnen till lekparken. OMG! Alltså jag kan inte minnas att jag har varit ensam i huset sen Henry kom. FETT skön känsla. Även om det bara var en halvtimme så hann jag laga tacos, äta tacos (i lugn och ro) och poppa musik på hög nivå. Älskart! Tusen tack Louise och Jonas. Detta borde man unna sig fler gånger :)

Sen när barnen kom hem så fick dom äta, bada och mysa innan läggdags. 30 minuter tog läggningen ikväll. Perfekt. Med tanke på att jag lägger båda barnen själv när Daniel jobbar em. Henry däckade typ direkt. Bästa!

Nu blir det mys i soffan och ph. Stänga av hjärnan lite och bli underhållen haha!









Kommentera här: