Henry uppdatering.

Orka att jag skrivit klart ett helt inlägg och sen försvann det. Blä. Bara att börja om.

Just nu händer det mycket med Henry iaf. Han väljer att gå 50% av tiden och fort går det. Han tycker verkligen det är så kul:) Igår lyckades han klättra upp i soffan och på tv-bänken.😱 Så nu måste man verkligen hålla stenkoll på honom. Jag försöker även lära honom att ta sig ner från soffan nu. Viktigt.

Henrys favoritsyssla är att lägga vad som helst i vad dom helst. Han kan tex sitta i evigheter och lägga ner sin napp i en burk. Haha. Sötnos. Han har ju även börjat förstå en hel del. Ber man honom att hämta nappen eller bollen så gör han det. Vi förstår liksom inte riktigt att han börjar förstå oss hehe. Sen så älskar han att leka i Frejas rum. Hon har ju ett Ikeakök och han älskar att plocka med allt. Imorse var dom två därinne själva och lekte. Underbart!

Sömnen är fortsatt bra. Antingen sover han hela natten till ca 7. Eller så vaknar han mellan 4-6 och då får han en flaska och somnar om. Jag ska verkligen inte klaga. Han och Freja sover så bra. Men skulle vara så skönt att få vakna när man vill och snooza. Så fort barnen öppnar ögonen så är det full rulle liksom ;)

Den lilla tanden har börjat titta fram rejält. Vilket kan vara svar på att han varit lite extra grinig den sista tiden. Dock börjar det gå över 🙏🏻

På dagarna sover han numera i vagnen. Han vägrar somna själv i spjälsäng samt är han alldeles för tung att bära runt på. På kvällarna sover vi tillsammans i våran säng tills hans somnar sen kan vi lägga honom i hans egna säng. Perfekt. Mysigt också ;)

Och ja. Snart fyller Henry alltså 1 år. Vad önskar sig en 1 årig lillebror. Han har ju liksom allt efter Freja. Kläder är väl det han behöver. Men hur kul är det för honom. Roligast för mig liksom;) Jag tänkte låta Freja bestämma present till Henry haha. Skönt;)

Nu sover Henrys sin första sovstund för dagen och jag borde ta disken. Men lämnar nog den till Daniel som är och golfar;)

Känns som detta inlägg blev lite ihopstressat nu just för att det första försvann. Men men. Lite update iaf:)
Kolla min skrutt ♡



Kommentera här: