Londontips

Ja man är ju ganska överväldigad efter denna resa. Men ska försöka ta tag i att uppdatera om hur allt va :)

Först tänkte jag att jag delar med mig av lite tips. Nya som gamla.

  • Förboka parkering på expressparkeringen. Billigare, samt superamidigt att ta sig till terminalen. (Notera var ni parkerat så ni slipper leta när ni kommer hem igen)
  • Bo hellre lite mer västerut än österut. Vi bodde i Whitechapel och det va lite hooden om man säger så. Hotellet var dock jättebra :)
  • Har man blipp på sitt kort så går det att använda på både tunnelbana och buss. Så smidigt. 
  • Se till att bo hyffsat nära en tunnelbanestation. Drygt att behöva promenera i onödan.
  • Appropå promenera. Det blir myyyyycket sånt. Det är avstånd till allt. Om en gångavstånd. Men allt tar lite längre tid än man tror.
  • Ladda ner appen Citymapper. Där skriver man i var man är och var man ska. Så visar den alla alternativ som finns. Och vilken tunnelbana som är närmast osv. Superbra tips verkligen :)
  • Soho och Carnaby street är jättehärligt område. Missa inte.
  • Missa inte heller Tower Bridge, Picadilly circus samt Buckingham palace. Det var som sevärdheterna vi hann med och absolut värt ett besök :)
  • Gå på musikal. Vi såg Wicked nu. Sjuuuuukt bra. Såg lejon kungen för 5 år sedan. Lika bra den å. Finns tält runt om i London som säljer biljetter lite billigare. Vi köpte biljetter samma dag som showen. Bästa är väl kanske att köpa någon dag innan. För att vara säker att det finns plats.

Det var väl mina direkt tips som jag kan komma på nu :) Vet att det är ett par kompisar till mig som ska till London nu i höst så dom kan nog uppskatta tipsen iaf :)

Ett separat Harry Potter-inlägg kommer samt allmänt om resan👍🏻




Kommentera här: