1 februari

Men den här dagen... herregud. Jobbdagen alltså. Sinnessjuk.

Vi har alltså haft 30% hela veckan då vi firar två år med ny ägare. Jättekul såklart och vi har haft jättemycket kunder. Gamla som nya.

Idag var det dock brutalt mycket. Eller ja brutalt mycket med tanke på att det bara var jag och en kollega som jobbade. Vi stod i kassan båda två heeeeela tiden fram till halv ett ungefär då vi kände att vi var tvugna att ringa in ännu en kollega så vi skulle hinna äta lunch. Det var alltså kö konstant. Det ska man inte klaga på, jättekul att så många vill handla ju:) Vi var inte förberedda på så mycket.

Lunch fick vi i oss iaf och sen köttade vi på i kassan till stängning. 

Problemet när det blir så mycket folk på lite personal blir såklart servicen. Man vill ju vara så snabb som möjligt för att det ska gå fort för dom i kön, men inte för snabb så man är otrevlig mot kunden som ska betala. Le och vara glad och samtidigt hjälpa en kund som vill fråga om något däremellan. Ni förstår kanske det svåra i att hålla balansen där😅 Och nä alla är inte så förstående

Min hjärna är ganska mos nu kan jag meddela. Men idag är det ny månad och även lördag. Vilket betydet att jag ska unna mig massa socker. Vi har ju varit utan synligt socker i en månad och nu är den månaden över. Jag köpte mig en cola till lunchen. #gott. Efter jobbet stannade jag på sweet och shoppade. Så ja ikväll blir det obligatoriskt mellomys med allt tillbehör🤩 Det är jag mer än värd.

Hej.




Kommentera här: