Frida 2.0

En sak som jag lärt mig om mig själv är att jag tänker alldeles för mycket på hur andra känner om jag gör eller säger eller frågar vissa saker. Jag prioriterar inte mig själv. Vilket då såklart resulterar i att jag går runt och mår dåligt istället. Jag tänker alldeles för mycket innan jag pratar. Nu snackar vi om praktiska saker. 

Flummigt!?

Ett exempel. Att ringa till frissan och be om att få komma tillbaka och fixa till håret lite mer efter en sittning;) Mitt gamla jag hade aaaaldrig gjort det. För jag vill ju inte vara till besvär, eller inte vara den som förstör någons vardag med att göra den andre irriterad eller liknande. Men mitt nya jag ska bli bättre på att fokusera på mig. Vad kommer jag må bäst av i slutändan. Inte tänka så förbannat mycket innan jag gör saker. För även om personen i fråga blir irriterad eller stött så får man ju lösa situationen då, men jag har iaf gjort allt för mig. Så jag slipper gå runt och ha ångest över något jag inte tagit tag i.

Fortfarande flummigt känner jag. Men jag måste försöka sluta vara så styrd av hur jag TROR att andra ska reagera eller må. Det är ju inte mitt ansvar. Jag kan ju bara ta ansvar över hur jag vill må. Självklart tänker jag inte vara dum i huvudet och elak. Men jag måste börja fokusera mer på hur jag vill må. Och oftast är denna känsla obefogad måste jag tillägga. Haha. Som hos frissan. Hon va jättetrevlig tillbaka 😅

En sak som jag dock är jävligt bra på. Klapp på axeln. Är att få folk att känna sig bekväma i en situation. Nu kanske det går lite hand i hand med det översta. Det är ju inte alltid mitt ansvar att det ska vara trevlig stämning..jag kan ju inte alltid vara den som undviker konflikter för att bibehålla en trevlig stämning. Ojojoj va invecklat det blev.

Men ja jag vill bara att alla ska må bra i alla situationer, men först och främst ska jag må bra :)



Kommentera här: