Dagens goda gärning?

Mitt nya jag. Jag kommer verkligen försöka pusha mig själv att tänka positivt och göra saker som gör andra glada. Te.x. ser jag en person med en snygg väska, säg det till den personen då. Jag kommer alltid försöka se det positiva i situationen för att få andra att se möjligheterna och ja helt enkelt smitta av mig. Detta låter som att jag försöker skryta med hur bra jag är haha. Men nä detta är såklart a work in progress.

Men ja för att återgå till dagens goda gärning eller goda tanke. Vet inte vad jag ska kalla det.

När jag åkte från jobbet så backade jag sakta ut från parkeringsplatsen. Efter någon meter började backsensorn att pipa och strax därefter är det någon som knackar på bakrutan. En man står nu snett bakom bilen och hytter med näven och ser allmänt arg ut. Jag hinner tänka en massa arga saker innan jag bestämmer mig för att öppna bildörren och ropa "jag ber så hemskt mycket om ursäkt, det var inte meningen". Jag körde alltså inte på honom. Och att han hann knacka på min ruta betyder någonstans att han för tusan nog hade tid att flytta på sig också egentligen. 😈 Meeeeen jag visade mig från min goda sida. Så man kan ju hoppas att mina goda ord förs vidare. Han såg dock lika sur ut även fast jag bad om ursäkt. Men ja man behöver inte alltid blow of steam genom att gorma tillbaka. Jag kan känna att ibland är det tammetusan bättre att kill with kindness🤩

1 Christin:

skriven

Jag tycker det är fint av dig att vilja sprida glädje och positiv energi omkring dig. Jag tror faktiskt att alla behöver tänka på det. Jag jobbar med förnöjsamhet. Att vara tacksam för det jag har och inte sträva efter mer och mer och mer.

Svar: Ja tanken är god. Hoppas jag kan hålla i det. Svårt är de.. Hjärnan lever sitt egna liv. Men att tänka innan man pratar är ibland toppen ju :)
Frida Thelén

Kommentera här: