Halloween

Ja då var halloweenveckan över. Typ min favorit"högtid". Egentligen borde jag försöka gå all in. Men när man kommer på att köpa på sig saker och pynta osv så känns det försent. Till nästa år ska jag tammetusan försöka pynta huset med allt möjligt. Kanske göra ett haunted house av det hela. Hur kul! Hur som helst. Veckan har sett ut som så. I söndags startade vi firandet med en halloweenbrunch som sagt.

På måndagen tog jag med barnen och Kristian för att köpa pumpor. Sen hem till oss för att karva. Superkul och fakriskt enkelt. Skulle lätt kunna gjort ett par st till. Det blir så stämningsfullt. Freja karvade ur sin pumpa också. Eller jag skar ur lock och rensa. Men sen skissade Freja ut en figur och började sedan skära ut ögon och munhåla med sin slöa barnkniv. Helt chockad och stolt över vad hon kan göra. När slutar man förvånas tro?:) Frejas blev ju läskigast också :)





På onsdag (riktiga halloween) så gav jag mig på ett mission att klä ut barnen. Ett måste ju ;) I år blev det Chucky och Chuckys brud. Tydligen inte så många som har koll på dom filmerna ju. Men hur bra som helst blev det iaf. Freja älskar att bli sminkad. Henry not so much. Haha. Men alla nöjda och glada tillslut ;) På kvällen knackade det även på dörren en gång iaf och vi fick dela ut godis till bus eller godis barnen hehe. Första och sista gången tyvärr denna gång.







På torsdag så var det dags för halloweenfirande nere på stan. Det var verkligen inte bara och bara. Valde att klä ut barnen igen iaf. Kul. Men sen var det kaos. Mamma och Emma var med ner på stan. Men Henry vägrade åka vagn. Med tanke på hur sjukt mycket folk det var så var det inte optimalt att han skulle vandra omkring själv i mörkret haha. Sjukt onöjd iaf. Freja fick ont i magen mitt i samt ville ha allt som gick att köpa. Hon fick sitta i vagnen tillslut. Minns knappt vad vi gjorde på stan ens. Gick omkring i cirklar och sen hem haha.


Sen igår så var det min tur att få åka iväg på halloweenfest. Även jag valde att klä ut mig till Chuckys brud. Kanske inte så mycket utklädnad. Men jag hade allt hemma så det kändes enklast :) Jag och Emma åkte hem till min kompis som hade förberett en härlig förfest. Redan i trapphuset var vi tvungna att gå upp i mörkret. Både i trapphuset och i lägenheten hade dom pyntat och ställt ut sig själva för att skrämmas. Skräckblandad förtjusning detta. Trodde någon skulle skrämmas bakom varje hörn. Haha men då kul. Supertrevlig förfest iaf med lekar och den iväg till The Church för att dansa :) Där hafe dom spökat ut lokalerna med dockor osv. Dock blev jag lite besviken. Hade nog önskat att dom gjort lite med skräckhus av det hela. jag mena det är ju en gammal kyrka. Dom skulle ställt ut personal lite här och där som kunde skrämma alla. Fett nice. Haha. Men som sagt. Jag löser det till nästa år;) Trevligt avslut på halloweenveckan iaf :)











Kommentera här: