Freja

Snart blir hon 3.5 år. Min förstfödde. Och wow vilken trots hon är inne i nu. När hon är med bara mig så stänger hon på riktigt av öronen. Jag måste verkligen prata sjukt högt för att hon ska höra och förstå mig. Haha. Drygar och testar mig. Men hon vet att jag inte ger mig. Sen blir hon även sjukt upset när saker inte sker som hon vill. Så mycket känslor nu. Sen mot Daniel är hon extrem. Hon testar honom nå brutalt. Hon vet vart hon har mig, vi har tagit oss igenom det när vi är hemma så mycket. Men eftersom Daniel jobbar mycket så ger hon sig inte i första taget. Skriker och skriker tills hon får som hon vill. Så det gäller att Daniel är lite envis tillbaka. Hoppas hennes humör går över snart. Brutalt jobbigt verkligen.

Sen så skiner hon däremellan såklart. Supergullig när hon sätter dig självmant med telefonen och öppnar en app för barn där man lär sig polska t.ex. 😍 Hon har börjat ta efter hur vi beter oss. Speciellt mot Henry. Hon säger ajabaja och hjälper honom när han inte klarar något själv. Så fint. 

• Favoritprogrammet just nu är "Henry råkar på..". Hur kul?!😁
• Sjunger gärna med i alla barnprogramsjinglar.
• Plockar fram frukost osv till sig själv om så behövs 👍🏻
• Kallar Henry för lilla gumman.
• Använder storlek 110/116 på kläder.
• Favoritmat är korv med bröd.
• När hon ska säga ostkrokar så säger hon chockochokar.😍
• Somnar i sin säng kring halv åtta. Men kommer alltid smygandes två-tre timmar senare och sover med oss resten av natten.
• Gnisslar tänder något brutalt mycket 😖

Kan inte komma på mer nu. Men ja Freja är verkligen inne i en trotsfas nu. Så nu försöker vi verkligen bara lära oss att kommunicera med henne. 

Måste ju även dela med mig av ett utbrott i Valbo. Vi hade endast en vagn med och dom fick turas om att åka i den. När det var Henrys tur så började Freja skrika om att det var hennes tur direkt. Jag förklarade att dom måste turas om osv. Då började hon skrika mer och mer. Det eskalerade och jag sa åt henne att om hon inte slutar så går vi ut. Det hjälpte inte. Så jag bar med mig en sprattlade och skrikande Freja och gick mot utgången. Jag pausade på vägen och försökte åter igen förklara och prata med henne. Hjälpte inte. Hon fortsatte protestera och så gjorde jag ett par gånger. Tills hon tillslut lugnade ner sig. Sa förlåt och jag fick en kram. Hon förstod att jag menade allvar tillslut. Kändes så bra att jag vann. Och att jag verkligen stängde alla människor ute. Säkert många som störde sig men säkert även många som tyckte jag gjorde rätt. Hur som helst så kom jag och Freja långt i våran relation efter denna uppvisning. Heja mig!😀👌🏻













Kommentera här: