Oskyldig?


Nooooot.

Började med att han typ vägrade somna igår. Eller han somnade i tio minuter sen vaknade han och grinade och grinade när jag försökte natta honom. Så då fick han komma upp till oss i soffan en sväng till. Efter en halvtimme testade jag att ge honom en flaska välling i sin säng och han somnade bums efter den. Då kommer såklart Freja smygandes och lägger sig i soffan istället ;) Alla sover gott. Henry börjar vakna till framåt 5. Som kan hända lite då och då. Inget konstigt. Han får en flaska. Vanligtvis så somnar han alltid om efter han fått mat. Men nu så. Icke. Han ställer sig upp. Skriker och vill absolut inte sova. Jag går ut med honom från sovrummet för att inte väcka Freja. Men hon har självklart redan vaknat. Plus att Daniel ska upp den här tiden för att jobba. Så alla är vakna. Jag sätter mig i soffan med Henry. Halvdöd. Freja somnar om i soffan och jag är så sjuuukt trött. Jag märker att Henry börjar piggna till rejält och jag går i protest. Jag tänker inte tillåta att Henry ska få för sig att detta är någon form av ny rutin. Så vi går in i rummet. Lägger ner han i sängen. Han börjar såklart grina och protestera. Jag ligger i min säng. Lägger ner honom. Hyshar lite. Sjunger. Lägger ner honom. Osv osv osv. Jag hör att hans grin inte är sånt där "panik jag håller på att dö grin". Han grinar, blir tyst, lyssnar, grinar, sätter sig ner, blir tyst, ställer sig upp. Protestgnäll liksom. Ja och så håller vi på en halvtimme. Sen däckar han och sover till strax efter sju. Thank God. Freja fick fortsätta sova i soffan haha. Ska vara själv med barnen typ hela dagen och hade jag inte fått sova någon timme till så hade jag varit en hemsk mamma idag. Och ja jag vägrar att Henry ska ändra sina sovvanor. Vi får se hur de blir inatt ;)

Kommentera här: