Covid-19

Ja något måste jag väl skriva ner. 

Vi är väldigt friska alla fyra. Inga symptom iaf. Vi ser till att tvätta händerna väldigt mycket oftare och stannar såklart hemma så fort några symptom visar sig. På förskolan får dom inte gå om dom ens är lite snorig eller hostig.

Jag och Daniel jobbar på. På mitt jobb tycker jag ändå vi har bra med folk. Vi lockar ju med lite halva reapriset nu, men jag tycker det handlas en hel del annat också. Vi har ju ett himla bra utbud av varahemmaikarantän-prylar 😅

Jag har iaf sagt åt mig själv att undvika alla inlägg osv som handlar om Corona. Eller iaf från sånna källor som jag inte vet är sanna. Håller mig uppdaterad på folkhälsomyndighetens sida samt lyssnar till vad kommun bestämmer.

Jag märker att jag blir otrolig stressad och får ångest när jag läser för mycket om Corona så därför jag undviker att läsa för mycket.

Egentligen ä jag inte så orolig. Iaf inte för mig själv och dom som står mig närmast. Självklart är allting väldigt obehaligt och ovisst. Det är nog ovissheten som är det läskigaste. Sen tänker jag mycket på ekonomin. Allas jobb, mitt jobb, allmänheten i allmänhet. Vad kommer ske liksom. Som sagt ovissheten.

Mina päron är nyligen hemkommen från Gran Canaria. En vecka i friheten och en vecka i karantän instängd på hotellet. Så dom undviker vi såklart att träffa någon vecka framöver. Himla trist.

En ljuspunkt i allt detta är ju att våren är på ingång. Så då kan vi alla umgås ute i det fina vädret. Känner livet i mig 🙂

Ta hand om er, tvätta händerna och tänk på alla andra.

Kommentera här: